streda 2. januára 2013

Hodnotenie trénera


Dali sme priestor na vyjadrenie a zhodnotenie jesennej časti sezóny aj trénerovi mužstva Ľubošovi Obuchovi. Prečítajte si jeho názory a očakávania do budúcna.
Na čele nášho mužstva už si istú dobu, s tebou tím odchádzal z vyššej a prichádzal do nižšej súťaže. Ako hodnotíš sám seba na poste trénera? Podarilo sa ti niečo za dobu tvojho pôsobenia vytvoriť?
Presnejšie by malo byť povedané, že z vyššej súťaže som odchádzal ako hráč, no v lete som bol  poverený výborom OŠK Prašník viesť mužstvo mužov ako tréner a tým aj zodpovednosťou za výsledky a hru v jesennej časti súťaže. Hodnotenie preto nechávam na vedenie klubu a na fanúšikov OŠK Prašník. Ale myslím, že sa podarilo vytvoriť partiu talentovaných hráčov a ak zostanú pokope, tak sú slušným základom pre budúcnosť futbalu na Prašníku, čo po vypadnutí z vyššej súťaže bola priorita. 
Naopak, aké negatíva a nevýhody podľa teba prináša to, že si hrajúci tréner?
To, že som hrajúci tréner treba brať s istou rezervou. V tomto súťažnom ročníku som odohral zatiaľ dva celé zápasy a v jednom som hral 23 min. (asi všetci, čo futbal u nás sledujú, tak aj vedia v ktorom J ), takže o hrajúcom trénerovi nemôže byť ani reči. Podľa môjho názoru sa hranie a trénovanie dá skĺbiť len za určitých okolností, a je to skôr nevýhoda, ak hrám, preto som sa snažil nastúpiť len minimálne. Myslím, že tie 4 góly, ktoré som dal mužstvu pomohli a mne poslúžia ako motivácia pre mojich zverencov. Viac gólov dal len Rado Kubiš, takže chalani musia zamakať, aby ma predbehli. Na ten počet zápasov je len jeden hráč naozaj málo, odohratých je 13 súťažných kôl.
Myslíš si, že sa so vstupom do nižšej ligy naše mužstvo niekam pohlo? Ak áno, tak akým smerom?
No, pohlo sa smerom o súťaž nižšie, takže smer sme nenabrali najlepší. Čo sa týka výkonnosti a kvality, tak som presvedčený, že hráme lepší futbal ako na jar. Kvalita kádra sa však zlepšila, takže je to asi samozrejmé.
Prvých pár zápasov si sa s chlapcami nachádzal opäť na spodku tabuľky, ako za starých zlých čias v šiestej lige, takže ľudia aj prestávali veriť tomu, že sa futbalistom Prašníka bude ešte niekedy dariť.  Ktorí hráči sa stali tými želiezkami v ohni, čo vyzdvihli váš tím nakoniec až do hornej polovice tabuľky?
O jednotlivcoch sa vyjadrovať nebudem, sme kolektív, ktorý spolu vyhráva a aj prehráva so všetkým, čo s tým súvisí. Som však hrdý na svojich hráčov a verím tomuto kolektívu, dokázali sme sa dostať z veľmi zložitej situácie, keď sme boli po 3 kolách poslední a dnes atakujeme horné miesta tabuľky, v čo veril len málokto. Ja však áno.
Ako by si zhodnotil tréningovú dochádzku, predzápasovú prípravu a celkovú športovú morálku svojich hráčov?
Čo sa týka tréningov, tak som spokojný s dochádzkou, veď v piatok býva na tréningu niekedy aj 16 hráčov, čo sa s minulým obdobím nedá ani porovnať. Predzápasová príprava by sa mi pozdávala viac, keby zrušili vo Vrbovom niektoré zábavné podniky, v ktorých potom chcú niektorí moji hráči dominovať viac, ako na ihrisku. Ale sú to len výnimočné prípady a v dobrom kolektíve sa aj toto vyrieši. Naši chalani sú mladí ľudia, tak ako inde vo svete so všetkým čo k tomu patrí.
Okrem toho, že si hráč a tréner, tak si aj členom výkonného výboru Obecného športového klubu Prašník. Oboznám ľudí s niektorými zákulisnými informáciami, o ktorých možno ani netušia, ale ktoré významne ovplyvňujú stav a chod celého futbalu.
Čo sa týka zákulisných informácií, tak o žiadnych neviem, viem však, že robiť futbal s partiou ľudí, ktorí ho dnes u nás robia, sa oplatí. Zaslúžia si uznanie za to že obetovali vlastný čas strávený s rodinami pre futbal na Prašníku. Za to im patrí veľká vďaka. Odmenou za to im určite je napredovanie futbalu u nás v poslednom období, nielen mužov ale aj žiakov.
Do konca celej sezóny máme ešte dosť času. Aký vývoj futbalu mužov predpokladáš? Bolo by možné, že by sa Prašník vrátil späť do vyššej ligy?
Cieľom je po vypadnutí z vyššej súťaže zastabilizovanie kádra a postupné napredovanie v hernej kvalite. Chceme hlavne mať radosť z hry a potešiť našich fanúšikov. Nedávame si konkrétny cieľ, čo sa týka umiestnenia, samozrejme chceme skončiť v hornej polovici tabuľky.
Možnosť že sa vrátime do vyššej súťaže určite je , no v tejto sezóne máme iné ciele. 
Máš už aj nejaké vízie o zimnej príprave našich futbalistov? Zostaneš v pozícii trénera aj naďalej?
S prípravou začneme 15. januára, plánujeme odohrať 5-6 zápasov na umelej tráve v Piešťanoch, prípadne na Brezovej. V druhej polovici februára, ak by mala byť zimná príprava dokonalá, mám naplánované herné sústredenie v Turecku, kde bude okolo 22 stupňov, no mám veľkú obavu, že nám to finančné možnosti nedovolia a tak finálnu časť pred začatím jarných bojov absolvujeme doma. Či zostanem v pozícii trénera rozhodne výbor futbalového klubu, ja osobne záujem mám. Myslím, že sme spoločne začali niečo  budovať a pokračovať v tom má zmysel.


Na záver by som chcel v mene celého klubu OŠK Prašník poďakovať všetkým fanúšikom za povzbudzovanie a priazeň v celej jesennej časti súťaže a verím že s nami zostanú aj v jarnej časti.   Za mužstvo a hráčov ďakujem všetkým ľuďom čo nám pomohli, výboru OŠK Prašník za vytvorené podmienky a Natálii, Barborke, Jaruše, Miške, Mirke, Zuzane a Kamilke za pomoc pre náš klub a taktiež veľká vďaka patrí obci Prašník.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára