pondelok 27. mája 2013

Ako funguje OŠK - Obecný športový klub

Po dlhšej prestávke Vám opäť raz prinášam interview, ktoré sa tento krát bude týkať fungovania nášho klubu a jeho zákulisia, pretože to, čo sa deje na hracej ploche ani zďaleka nie je všetko, prečo futbal funguje. Stojí za tým veľa iných vecí a ľudí, o ktorých sa nám rozhodol porozprávať Milan Mozolák, tiež známy pod prezývkou Bréme.

1.    Aká je tvoja funkcia v klube OŠK Prašník?
Milan Mozolák - Bréme
Som vedúci mužstva, lekár mužstva a člen výboru. 
2.  Čo všetko to obnáša?
Ako vedúci mužstva – písanie zápisu, nachystať vodu, hodinu pred zápasom tam musím byť, nikto mi s tým nepomôže. A čo mám na starosti ako člen výboru... Myslím, že každý ako veľmi má futbal rád, tak to pre neho spraví – tak človek aj robí.
3.  Predstavíš nám prosím menovite všetkých ostatných funkcionárov klubu?
Predseda: Emil Škodáček
Podpredseda: Jaroslav Konkuš
Tajomník: Ľuboš Obuch
Ekonóm: Alica Miklášová
Hospodár: Alena Príbišová
Členovia výboru: Milan Kazik, Milan Konkuš, Milan Mozolák, Milan Nosko a Branislav Krankus
4.  Vysvetli nám prosím náplň práce všetkých týchto funkcionárov.
Predseda klubu by mal mať na starosti celý chod klubu. Ale je to práveže tak, že každý robí čo môže, lebo jeden má rád futbal viac, druhý menej a neviem či je to tak dobre. Razítko klubu má predseda a mal ho kedysi aj tajomník. Tajomník v súčasnosti  už nemá razítko. Tajomník má na starosti robiť ISSF manažéra, teda všetky záležitosti týkajúce sa komunikácie s ObFZ TT, teraz to robí všetko Milan Kazik, takže on je neoficiálnym tajomníkom. Tým pádom Ľubo robí len trénera a nemusí sa tým zaoberať. Ja (Milan Mozolák) ako vedúci mužstva vediem evidenciu žltých kariet a červených kariet a po každom zápase v stredu podľa úradnej správy prekontrolujem, či to sedí. Najhoršie je, keď sú dohrávky, lebo keď by som chcel zistiť, či niekto má alebo nemá ŽK či ČK mimo ÚS, tak musí klub zaplatiť 10€. To sa nedá porovnať napríklad s Oblastným futbalovým zväzom v Trenčianskom kraji, kde majú všetky tieto informácie dostupné bezplatne v elektronickej forme na internete a v ObFZ TT toto nefunguje. Ono sa to dá zvládať, ak sa hrá len v sobotu a v nedeľu, ale keď je veľa dohrávok, je to komplikované. Ekonómka má na starosti – ju zaujíma jediná akcia za rok, turnaj, ktorého sa zúčastní a pripraví rozpočet – obrazný, orientačný, ktorý nikdy nie je pravdivý, lebo je len na papieri, nemá znalosť o komplexnom fungovaní klubu lebo nechodí ani na schôdze výboru, maximálne tak na 40% schôdzí chodí lebo ju to ani nebaví.
5.  Prednedávnom sa niektorí hráči dostali do sporu s povinnosťami hospodárky. Vieš nám povedať, čo je presne v popise jej práce?
Čo sa týka Aleny, ma síce nevymáchanú papuľu, ale svoju robotu si robí excelentne, môže si hovoriť kto chce čo chce a keď si niekto myslí, že to vie lepšie, tak nech si to ide skúsiť on sám robiť za tú smiešnu sumu, ktorú ona dostáva. Má za úlohu olajnovať ihrisko, oprať dresy a poupratovať šatne a tribúnu. To, že nám tam robí jedlo, to jej dobrá duša a sme radi, že ju tam máme, lebo to nie je jej povinnosť.
6.  Plnia si všetci svoje povinnosti tak, ako by mali?
Keby si každý plnil svoje povinnosti tak, ako Alena, tak je to na 100%. Ostatní si svoje povinnosti neplnia tak ako by mali, niekto je vyťažený, má inú prácu, je na dôchodku, najlepšie to robí dvojica najmladších Milanov. Milan Konkuš objednáva a nosí tovar so mnou, ja to tam vozím aj sám, nikto sa o to nestará a nikto do toho nevidí, pre niektorých je to skrátka tam a môže sa piť. Mohli by to ostatní robiť aj lepšie, podľa toho ako majú ten klub radi, tak to aj robia.
7.   Kto sa podľa teba najviac angažuje do toho, aby bol bezproblémovo zabezpečený chod klubu?
No ja! (bezprostredná reakcia) Môj názor je, že to je asi Milan Konkuš, ja, Milan Kazik, Jaro Konkuš a Ľubo (Kaper), ešte  Nosko Milan, ktorý kosí trávnik. Ostatní len tak ako... ...
8.  Ďakujeme, že si nám vysvetlil zákulisie futbalu na Prašníku a čo všetko je podmienkou toho, aby sa vlastne nejaký futbal mohol každý týždeň hrať. Chcel by si ešte niečo odkázať našim futbalistom a fanúšikom?
Ja by som našim futbalistom chcel povedať vec, ktorá ma trápi. Keď je výročná členská schôdza došli dvaja, inak vedia kvákať okolo toho lepšie ako babky na trhu. Lenže oni tam ani neprišli a nevyjadrili sa, keď neprídu a neporozprávajú sa so všetkými normálne, ale svoje komplexy si riešia potom niekde po krčmách, tak vznikajú zlé debaty. Ja vyberám členské príspevky a keď niekde hrám ako hráč nejakého klubu, tak by som mal byť aj členom tohto klubu. Na to sú členské schôdze, tam vyberiem peniaze od všetkých a nebudem od každého osobne vypytovať niekde v šatni po zápase, lebo je to smiešne a pre nich trápne, pretože nechcú prispieť na chod klubu, sú trápni. 7€ podľa mňa nikoho nezabije, nie je to síce povinnosť, ale nie je to pre nikoho z nich ani problém.
Potom im ešte želám, aby sme skončili do tretieho miesta, nech sa držia v hornej časti tabuľky a veľa úspechov. Keby sme aj postúpili do vyššej ligy, tak to chce spoluprácu všetkých funkcionárov. Keď sa postúpi do vyššej súťaže, tam zase treba väčšie peniaze a je to celé o inom, treba aby sme boli proste zomknutí.


1 komentár:

  1. zaujímavé postrehy, prečo potom nevymeniť ľudí čo nepracujú tak ako majú?

    OdpovedaťOdstrániť